Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D Max Kursu Bakırköy Edit Spline Komut Anlatımı 3

Yeni Başlık  Cevap Yaz
3D Max Kursu Bakırköy Edit Spline Komut Anlatımı 3   
(gösterim sayısı: 1.344)
Yazan Konu içeriği
[Hakkı ÇETİN]
Hakkı Çetin
Kullanıcı Resmi
Kayıt Tarihi: 23.02.2012
İleti Sayısı: 399
Şehir: İstanbul
Durum: Forumda Değil


E-Posta Gönder
Web Adresi
Özel ileti Gönder

Konu Tarihi: 05.03.2012- 18:19
Alıntı yaparak cevapla  


Spline Outline: Seçili olan eğriye dışa veya içe doğru kalınlıkverir. İç içe istediğimiz kadar paralel kopya oluşturabiliriz, labirentşeklinde. Birden fazla eğri arasında Boolean uygulamak için, booleanuygulanacak eğrileri attach ile birbirine eklemek gerekir. Sonra spline modunageç, ana nesneyi seç Boolean'e bas (öncesinde union, subract ve intersect'tenbirini seç)   ve uygula. Mesela Front ta Bir büyük dikdörtgen ve onun içine de 3 adetrectangle çizdik, sonra bunları attach ile birbirine ekledik. Derinlik verirsekiçerdeki dikdörtgenlerin içi boştur (pencerelerdeki gibi) Front ekranına geçelim, bir şişe resmi üzerinde üç boyutlu şişe çizecez. Bir resmi çalışma ekranın zemine eklemek için. Viewsa Ploygon moduna geçtabandaki yüzeyleri seç ve delete e bas ve sil. Sonra Border moduna geç,silinen bu yüzeyin kenarlarını seç ve Cap de. Select by Name (H): İsme göre seçim komutuGizlenmiş nesnelerin tamamını değil de tek tek getirmek için Sağ Tuş - Inhide By Name   komutuna girip,gizli objelerden getirilecek olanları seçip Inhide de.   Proboolean ile oluşturulan nesneleri Convert editable Ployyapınca ana nesne ile çıkartılan nesneler arasında çapraz çizgiler oluşur ve buçizgiler ortadan kaldıralamaz, böyle bir nesne de Turbo Smooth uygulayınca dagarip sonuçlar verir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için Proobeolan ayarlarındanAdvanced options kısmına geçilir Make Quadiral işaretlenir böylelikle aralarahayali segmentler eklenir Quad Size değerini % 2-3 gibi bir değere ayarla. Buayarı yapıp Convert to editable Ploy deyip, sonra Turbo Smooth uygulanırsadoğru sonuç elde ederiz. Not: Proobeolan de, objeler çıkartıldığında yüzeylerarasında parlak koyu gölgeli yüzeyler oluşursa tüm çıkartmaları yaptıktan sonraEdit Ploy-Ploygon moduna geçip, tüm yüzeyleri seçip ( Ctrl+A ile yapılabilir)sağ da alttaki Smoothings group un altındaki Clear All butonuna bas, ploygonmodunu kapat.

KURS IÇERIGINI GÖRMEK IÇIN TIKLA

http://www.bilgiegitim.com
0212 291 72 02 - 0212 572 34 00
__________________

Bu ileti en son hakki tarafından 05.03.2012- 18:21 tarihinde, toplamda 1 kez değiştirilmiştir.

Yeni Başlık  Cevap Yaz



Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D Max Kursu Bakırköy Edit Spline Komut Anlatımı 3
-- Telif Bilgisi -

Yukari

  • Online
  • : 11
  • Bugun Tekil
  • : 446
  • Bugun Cogul
  • : 1.600
  • Dun Tekil
  • : 939
  • Dun Cogul
  • : 4.518
  • Toplam Tekil
  • : 114.626
  • Toplam Cogul
  • : 503.388