Forum Ana Sayfası  »  Web Tasarım Kursu
 »  Flash'ta Nesnelere Animasyon Uygulama

Yeni Başlık  Cevap Yaz
Flash'ta Nesnelere Animasyon Uygulama   
(gösterim sayısı: 1.443)
Yazan Konu içeriği
[Hakkı ÇETİN]
Hakkı Çetin
Kullanıcı Resmi
Kayıt Tarihi: 23.02.2012
İleti Sayısı: 399
Şehir: İstanbul
Durum: Forumda Değil


E-Posta Gönder
Web Adresi
Özel ileti Gönder

Konu Tarihi: 28.03.2012- 11:52
Alıntı yaparak cevapla  



Animasyon, nesnelerin belirli bir zaman dilimi içerisinde gerçekleşen hareketleri ya da değişimleridir. Animasyon, bir kutunun bir kareden diğerine geçilirken Sahne boyunca hareket etmesi şeklinde çok basit bir formda olabilir. Çok karmaşık animasyonlar hazırlamak da mümkündür.Bir karakterin   birçok farklı özelliğini animasyonla birbirinden bağımsız olarak canlandırabilirsiniz: Örneğin kollarını ve bacaklarını, gözlerini, kulaklarını veya dilini. Nesneleri hareket ettirebilir, nesnelerin renklerini ya da saydamlık özelliklerini, boyutlarını ve hatta şekillerini bile değiştirebilirsiniz. Flash’ta   nesnelere animasyon uygulamak için Zaman çizelgesi’nde çeşitli anahtar kareler oluşturursunuz. Flash, her anahtar karede Sahne’nin geçerli durumunu kaydeder: Nesnelerin konumunu, rengini, boyutunu, şeklini ve diğer özelliklerini. Kademeli olarak ilerleyen bir animasyon oluşturmak istiyorsanız, her kare için bir anahtar kare oluşturabilir ve bunların her birinde nesnelerde   küçük değişiklikler yapabilirsiniz. Bununla birlikte, Flash’ta Hareket arası ve
Şekil arası oluştur’ların sağladığı avantajları kullanmak işinizi çabuklaştıracak   ve kolaylaştıracaktır: Bu yöntemlerdesiz başlangıç ve bitiş karelerini oluşturursunuz ve ara kareleri sizin yerinize Flash hazırlar.Hareket arası   tekniğinde, Sahne üzerindeki konumda ve büyüklük, renk ya da diğer özelliklerde gerçekleşen değişiklikler için animasyon kareleri oluşturulur. Şekil   arası tekniğinde bir şekli başka bir şekle dönüştürmek için animasyon kareleri oluşturulur. Örneğin kare şeklinin daire şekline animasyonla döndürülmesi   gibi. Bu değişikliği, nesnenin farklı özelliklerini ayarlayarak gerçekleştirmek mümkün değildir; animasyonda başlangıçtaki nesne ile sonuçta elde edilen nesne tamamen farklıdır. Şekil araları bir şekli başka bir şekle dönüştürürken
bu dönüşümün düzgün bir şekilde görünmesini sağlar. Flash ayrıca, düz bir yol üzerinde gerçekleşen hareketlere göre çok daha karmaşık olan hareketleri   animasyonla hızlı bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlayan bir yöntem sunar.İstediğiniz kadar karmaşık bir yola sahip bir hareket kılavuzu   oluşturabilir, daha sonra nesnenizi bu kılavuza bağlayabilir ve hareket arası   uygulayabilirsiniz. Flash, animasyon karelerinde ilerlerken nesnenin yolun üzerinde kalmasını sağlar.





kalın yazdırılacak metin
























KURS IÇERIGINI GÖRMEK IÇIN TIKLA

http://www.bilgiegitim.com
0212 291 72 02 - 0212 572 34 00
Yeni Başlık  Cevap Yaz



Forum Ana Sayfası  »  Web Tasarım Kursu
 »  Flash'ta Nesnelere Animasyon Uygulama
-- Telif Bilgisi -

Yukari

  • Online
  • : 11
  • Bugun Tekil
  • : 446
  • Bugun Cogul
  • : 1.600
  • Dun Tekil
  • : 939
  • Dun Cogul
  • : 4.518
  • Toplam Tekil
  • : 114.626
  • Toplam Cogul
  • : 503.388