Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D MaxKursu Bakırköy Edit Spline Komut Anlatımı 1

Yeni Başlık  Cevap Yaz
3D MaxKursu Bakırköy Edit Spline Komut Anlatımı 1    
(gösterim sayısı: 2.541)
Yazan Konu içeriği
[Hakkı ÇETİN]
Hakkı Çetin
Kullanıcı Resmi
Kayıt Tarihi: 23.02.2012
İleti Sayısı: 399
Şehir: İstanbul
Durum: Forumda Değil


E-Posta Gönder
Web Adresi
Özel ileti Gönder

Konu Tarihi: 05.03.2012- 18:06
Alıntı yaparak cevapla  


EDİT SPLİNE

Line'ları ya da diğer eğrileri Gridlerin üzerinde çizmeliyiz ki, grid düzleminin altta kalmasın. Genelde iki boyutlu eğrileri dik ekranlarda (top,front,left) de çiziyoruz. Line çiz Modify'a gir. 2 boyutlu nesneler çizgi ve köşelerden oluşur. Vertex   i aktif yapınca sarı noktalar çıkar.

İki boyulu nesnelerde düzenleme komutudur.
Vertex- Köşe (1 -Klavyenin sol üstündeki)
Segment- Kenar (2 Klavyenin sol üstündeki)
Spline- Eğri (3 Klavyenin sol üstündeki)

Köşe birleşim modları
Corner -Tam düz köşe
Smooth- Tam yuvarlak köşe
Bezier- Handle dediğimiz iki tane yeşil nokta çıkar o noktalardan tutarak köşenin ovalliği elle ayarlanır
Bezier Corner- Yine iki tane handle dediğimiz yeşil nokta çıkar ve bu noktalar birbirinden bağımsız hareket eder.
İki tane köşe seçip Bezier dediğimizde ve handle noktalarından tutup çektiğimizde her noktanın handleleri ayrı hareket eder. Seçili noktaların hepsinin handle noktalarının birlikte hareket etmesi için sağ taraftaki Lock Handles'i işaretle.

Sağda alttaki Show vertex Number'i işaretlersek noktaların oluşturulma sırasını gösterir. Bu şekilde çizgimizi hangi taraftan oluşturulmaya başladığımızı anlayabiliriz.

Sağda Create Line (Aynı line altında yeni bir çizgi oluşturabilmemizi sağlar.)

İki nesneyi birleştirmek için Attach deyip, eklenecek nesnelere tıklanır. Birleştirilen nesneleri seçmek için Spline moduna geçip seçebilir ve silebilirsiniz.
Çok sayıda nesneyi eklemek için Attach Mult de eklenecek nesneleri listeden seç ve Attach butonuna bas.
Bir noktayı tuttuğu çizgilerden ayırmak için noktayı seçip Break de, böylelikle ikicnci ve ayrı spline oluşur.   Tekrar iki ayrı eğriyi tek eğri yapmak için ayrılan köşeleri seçp, weld ile kaynaştırırız.
Köşeleri kaynaştırılmamış eğriye derinlik verildiğinde içi boş, köşeleri kaynaştırılmış kapalı şekle derinlik verildiğinde içi dolu olur.
Refine ile yeni köşe eklenir.
Connect iki noktanın arasını bir segment ekleyerek birleştirir.
Insert, eğrinin herhangi bir noktasına tıklayıp, çizime o noktadan müdahale de bulunmamazı sağlar.
Cycle, noktalar arasında geçiş sağlar, yani seçili noktadan sonraki noktayı seçili hale getirir.
Filet, seçili köşeden itibaren yuvarlatma sağlar.
Chamfer, köşeden itibaren pahkırma sağlar.
Seçili köşeleri doğrudan karşımıza almak için Z( Zoom Extents All Selected) ye bas.

KURS IÇERIGINI GÖRMEK IÇIN TIKLA

http://www.bilgiegitim.com
0212 291 72 02 - 0212 572 34 00
__________________

Bu ileti en son hakki tarafından 05.03.2012- 18:15 tarihinde, toplamda 4 kez değiştirilmiştir.

Yeni Başlık  Cevap Yaz



Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D MaxKursu Bakırköy Edit Spline Komut Anlatımı 1
-- Telif Bilgisi -

Yukari

  • Online
  • : 11
  • Bugun Tekil
  • : 446
  • Bugun Cogul
  • : 1.600
  • Dun Tekil
  • : 939
  • Dun Cogul
  • : 4.518
  • Toplam Tekil
  • : 114.626
  • Toplam Cogul
  • : 503.388