Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D Max Kursu Standart Objeler...

Yeni Başlık  Cevap Yaz
3D Max Kursu Standart Objeler...   
(gösterim sayısı: 1.607)
Yazan Konu içeriği
[Hakkı ÇETİN]
Hakkı Çetin
Kullanıcı Resmi
Kayıt Tarihi: 23.02.2012
İleti Sayısı: 399
Şehir: İstanbul
Durum: Forumda Değil


E-Posta Gönder
Web Adresi
Özel ileti Gönder

Konu Tarihi: 22.03.2012- 19:19
Alıntı yaparak cevapla  


Standart objeler(Standart Primitives):


*Cone: Koni çizme komutudur.

*Radius 1: Alttaki yarıçap mesafesidir.

*Radius 2: Üstteki yarıçap mesafesidir.

*Smooth: Yüzeyleri yumuşatmayı sağlar.

*Sides: Objeyi oluşturan parça sayısıdır. Bu parçaların gözükebilmesi için Smooth butonunun seçili olmaması gerekmektedir. Sides'a farklı değerler verilerek çok değişik formlar türetilebilir.

*Slide On:
Bu seçenek ile koni bir dilim haline getirilebilir. İlk önce Slide On butonu seçili hale getirilir. Daha sonra Slice From ve Slice To kısımlarına kesilip atılacak dilimi tarif edecek biçimde açı değerleri yazılır. Açı aralığı saatin ters yönünde taranarak belirlenir. X ekseni 0 derece olarak kabul edilir.

*Sphere: Küre çizme komutudur.

*Segments: Parça sayısıdır.
*
Hemisphere: % cinsinden değer girilir. Girilen değer kadar kürenin alt kısmını yokeder. Örneğin; 30 değeri girildiğinde kürenin çapının %30’ luk kısmı kadar uzunlukta alt kısım yokolur.

*Slice On: Yandan dilimlemeyi sağlar. Y ekseni 0 derece kabul edilir.

*Geosphere: Sphere komutundan farklı bir ağ sistemiyle örülmüş küre oluşturur.

*Hemisphere:Seçili hale getirildiğinde kürenin alt yarısını yokeder.

*Cylinder: Silindir çizme komutudur.

*Slice On: Silindiri dilim haline getirir. X eksenini 0 derece kabul eder.

Bu aşamada öğrencilere yuvarlak masa ve abajur çizdir.

*
Tube:
Boru çizme komutudur.

*R1: Borunun iç yarıçapı

*R2:
Borunun dış yarıçapıdır.

*Slice On:
Boruyu dilim haline getirir. Y ekseni 0 derece kabul edilir.

*Torus: Simit çizme komutudur.

*R1: simitin iç yarıçapıdır.

*R2: simiti oluşturan borunun yarıçapıdır.

*Slice On: Simiti dilim haline getirir. Y ekseni 0 derece kabul edilir.

*Smooth: Sides: Sadece yatayda yana doğru olan yüzeyi yumuşatır.
  Segments: Yukardan aşağıya doğru olan yüzeyi yumuşatır.

*Pyramid:
Piramit çizme komutudur.

Width: X doğtultusundaki kenar
Depth: Y doğrultusundaki kenar
Height: Piramitin yüksekliği yani Z doğrultusudur.

Plane:
İçi dolu 2 boyutlu düzlem çizme komutudur. Çizilen objelerin Render yapıldığında havada kalmaması için kullanılır. Render yaparken bu platformun kenarları görülmeyecek şekilde perspektif alınmaya çalışılmalıdır.

*Scale: Oransal olarak büyültüp küçültme işlemlerini gerçekleştirmeyi sağlar. Bunun için:

Değişiklik yapılacak obje seçildir.
Komutun üzeri sağ tıklanır.
Ekrana gelen iletişim kutusundaki Ofset-Screen kısmına istenilen % değeri yazılır ve Enterlenir.

Ancak bu şekilde tüm doğrultularda aynı olanda büyültme veya küçültme işlemi gerçekleştirilmiş olur. Eğer her bir eksende farklı oranlarda büyültme işlemi gerçekleştirilecekse:

Scale komutuna basılı tutulur. Açılan 3 scale komutu tipinden ortada olan seçilir.
Değişiklik yapılacak obje seçilir.
Scale komutunun üzerine sağ tıklanır. Ekrana gelen iletişim kutusunun sağ tarafındaki Offset-Screen kısmındaki X,Y ve Z ye istenilen değerler yazılır.

İpucu: Eğer yapılan büyültme veya küçültme işleminden memnun kalınmadıysa ve objenin orijinal haline döndürülmesi isteniyorsa Transform araçları ve Koordinat sistem parametreleri panelindeki X,Y ve Z kısmına 100 değeri yazılır.

Bu komutu kullanarak dolap kulbu örneği öğrencilere yaptırılacak.

Rotate: Döndürme komutudur. Manuel olarak bir objeyi döndürmek için:

Rotate komutu seçilir.
Döndürülecek olan obje seçilir.
Hangi eksende döndürme işlemi gerçekleştirilecekse o eksenin üzerine gelinir ve sarı renge dönüştüğünde farenin sol tuşuna basılı tutularak istenildiği kadar döndürülür. Saat yönünün tersi yön + , saat yönü – kabul edilir.

Döndürme işlemi rakamsal olarak gerçekleştirilecekse:

Döndürülecek obje seçilir.
Rotate komutu sağ tıklanır.
Ekrana gelen iletişim kutusunun sağ tarafındaki Ofset-Screen kısmına açı değerleri girilerek istenilen döndürme işlemi gerçekleştirilir.

Ayrıca Rotate komutu aktifken Resim 1 de gösterilmiş olan Transform araçları ve Koordinat sistem parametreleri panelindeki X, Y ve Z kısmına değer yazılarak da aynı işlem gerçekleştirilebilir. Ancak ikisi arasındaki en önemli fark bu kısma peşpeşe açı girilmiş olması durumunda ilk orijinal pozisyonu ve son açı değeri esas alınarak döndürme işlemi gerçekleştirilir. Örneğin; X değerine ilk önce 90 daha sonra 15 yazıldıysa sonuç döndürme miktarı 15 dir. Halbuki bu işlem Rotate komutuna sağ tıklanarak ulaşılan iletişim kutusundan gerçekleştirilmiş olursa 90+15=105 derecelik bir dönme işlemi meydana gelir.

Mirror:
Aynalama(simetri alma) komutudur. Simetrisi alınacak obje seçilir. Aynalama komutu seçilir. Ekrana gelen iletişim kutusunda hangi eksen yada eksenler esas alınarak işlemin gerçekleştirileceği belirlenir.

No clone: Kopya yapmadan aynalar.
Copy: Kopyasını alarak aynalar.
Instance: Birbirine bağlı kopya oluşturarak aynalar.
Offset: Orginal objenin ağırlık merkezi ile kopya objenin ağırlık merkezi arasındaki mesafedir.

Dolap kapağını çizdirerek simetriğini aldır.

Fare ile manuel taşıma: Fare ile objeleri taşıyabilmek için ilk olarak taşınacak obje seçilir. Taşıma komutu seçilir. Hangi eksende taşınmak isteniyorsa fare ile o eksen üzerine gelinir. Eksen sarı renge dönüştüğünde farenin sol tuşuna basılı tutularak obje istenilen yere taşınır. Eğer birden fazla eksende aynı anda taşıma gerçekleştirilecekse o eksenlerin arasında kalan karelerin üzerine fare ile gelinerek sarı renge dönüşmesi sağlanır. Daha sonra aynı şekilde farenin sol tuşuna basılı tutularak istenilen noktaya getirilir.

İpucu: Eksen çizgileri klavyeden X tuşuna basılarak gösterilip gizlenebilir.

Snaps Toggle: Yakalama komutudur. Komutun üzeri sağ tıklanarak istenilen yakalama seçenekleri aktif hale getirilir.

Bu noktada sadece End point komutu anlatılacak ve taşıma komutu ile paralel kullanımı gösterilecek.

İpucu: Görüntüyü Wireframe hale döndürmek için çalışma ekranının sol üst köşesindeki yazının(örneğin perspektif) üzeri sağ tıklanır. Ekrana gelen listeden Wireframe seçilir. Bu şekilde yakalama işlemi daha rahat gerçekleştirilebilir.


KURS IÇERIGINI GÖRMEK IÇIN TIKLA

http://www.bilgiegitim.com
0212 291 72 02 - 0212 572 34 00
__________________

Bu ileti en son hakki tarafından 22.03.2012- 19:20 tarihinde, toplamda 2 kez değiştirilmiştir.

Yeni Başlık  Cevap Yaz



Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D Max Kursu Standart Objeler...
-- Telif Bilgisi -

Yukari

  • Online
  • : 11
  • Bugun Tekil
  • : 446
  • Bugun Cogul
  • : 1.600
  • Dun Tekil
  • : 939
  • Dun Cogul
  • : 4.518
  • Toplam Tekil
  • : 114.626
  • Toplam Cogul
  • : 503.388