Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D Max Komut Paneli...

Yeni Başlık  Cevap Yaz
3D Max Komut Paneli...   
(gösterim sayısı: 1.922)
Yazan Konu içeriği
[Hakkı ÇETİN]
Hakkı Çetin
Kullanıcı Resmi
Kayıt Tarihi: 23.02.2012
İleti Sayısı: 399
Şehir: İstanbul
Durum: Forumda Değil


E-Posta Gönder
Web Adresi
Özel ileti Gönder

Konu Tarihi: 22.03.2012- 14:45
Alıntı yaparak cevapla  



Komut paneli: Sağ taraftaki panele Komut Paneli(Command Panel) denir. Komut paneli 6 bölümden oluşmaktadır. Bunlar soldan sağa doğru:

Create bölümü:   yeni obje oluşturmayı sağlayan komutları içerir. Creat bölümünün kendi içerisinde 7 adet alt bölüm bulunmaktadır. Bunlar soldan sağa doğru:

Geometri bölümü:3 boyutlu çizim komutlarını içerir.

Shapes bölümü:2 boyutlu çizim komutlarını içerir.

Lights bölümü: Işık komutlarını içerir. Ekrana ışık yerleştirilmek istendiğinde bu komutlar kullanılır.

Cameras bölümü: Kamera komutlarını içerir. Ekrana kamera yerleştirilmek istendiğinde bu komutlar kullanılır.

Helpers bölümü: Bazı efektleri veya bazı işlemleri yapabilmek için kullanılacak olan yardımcı çizimleri yapmayı sağlayan komutları içerir.

Space Warps bölümü: Boşluk efektleridir. 3ds max sadece bir çizim programı değil animasyon da yapabilmektedir. Yer çekimi gibi bazı boşluk efektlerini yapmayı sağlayan komutlar içerir.

Systems bölümü: Programın içerisinde hazır bazı objelerin bulunduğu kısımdır. Örneğin güneş ışığı, vb.

Modify bölümü:Önceden çizilmiş ve varolan bir objenin özelliklerini görmek ve değiştirmek için kullanılır. Modify bölümünde bir objeye ait özellikler görmek ve değiştirebilmek için o objenin seçilmiş olması gerekmektedir.

Hierarchy bölümü:Bu bölüm tıklandığında pivot isimli bir noktadan bahsedilmektedir. Bu nokta objelerin etki noktasıdır. Yani bir obje büyültülüp küçültüldüğü zaman veya döndürüldüğü zaman pivot noktasına göre büyür küçülür veya döner.   Normal koşullar altında objelerin pivot noktası değiştirilmediği sürece ağırlık merkezleridir. Ancak çalışmanın bazı anlarında pivot noktalarının yerinin değiştirilmesi gerekebilir. Böyle bir durumda hiyerarchy bölümündeki komutlardan faydalanılır. Pivot noktasını eski haline getirmek için Reset Pivot komutu kullanılır.

Motion bölümü: Animasyon bölümüdür. Çizilmiş olan objelere hareket verildiyse bu hareketle ilgili ayarlamalar motion bölümünden yapılır. Çizilmiş olan objelere veya kameralara hareket verilebilir.

Display bölümü: Ekranın nasıl görüleceği ayarlanır. Ekranda hangi şekiller görülecek hangi şekiller gizlenecek veya ekranda hangi şekiller görünür ama kullanılmaz hale getirilecek o bu kısımdan belirlenir.

Utilities bölümü: Programın içerisine sonradan plug-in dediğimiz eklentileri ilave etmeyi sağlar. Bunlar özel komutlardır. Bunlar programcılar tarafından yazılır. İnternetten veya cd halinde temin edilebilir.


KURS IÇERIGINI GÖRMEK IÇIN TIKLA

http://www.bilgiegitim.com
0212 291 72 02 - 0212 572 34 00
__________________

Bu ileti en son hakki tarafından 22.03.2012- 15:36 tarihinde, toplamda 3 kez değiştirilmiştir.

Yeni Başlık  Cevap Yaz



Forum Ana Sayfası  »  3D Max Kursu
 »  3D Max Komut Paneli...
-- Telif Bilgisi -

Yukari

  • Online
  • : 11
  • Bugun Tekil
  • : 446
  • Bugun Cogul
  • : 1.600
  • Dun Tekil
  • : 939
  • Dun Cogul
  • : 4.518
  • Toplam Tekil
  • : 114.626
  • Toplam Cogul
  • : 503.388